نویسندگان: علی غزنوی; کارشناس ارشد؛ محمد ابراهیم حاجی آبادی، استادیار؛ منصور خلیلیان، کارشناس ارشد

چکیده:

هدف از این مقاله بررسی تحلیلی تلفات شبکه در سطوح مختلف بار میباشد. برای رسیدن به این هدف ابتدا در گام اول برنامه بازار اجرا شده و در لم 1 و با کمک ضرایب لاگرانژ مولفه های ساختاری مؤثر بر تولید واحدها بدست آمده است. با کمک تجزیه ساختاری انجام شده، بصورت تحلیلی حساسیت تولید هر واحد بر تغییر بار هر باس بدست آمده است. در گام دوم، در لم 2 رابطه ای تحلیلی بین تغییر توان انتقالی خطوط و تغییر بار بهدست آورده شده است. در نهایت به کمک نتایج لمهای یک و دو، شاخص تلفات برای هر باس LIn و شبکه LIsys بهصورت تحلیلی ارائه شده است. LIn بیانگر تغییر تلفات شبکه به ازاء تغییر بار باس n میباشد. انتظار میرود که LIn همواره مثبت باشد، اما با توجه به برنامه بازار، مکان نقاط بار و تولید و نیز تراکم، مقدار LIn میتواند بر خلاف انتظار منفی گردد. این موضوع برای شاخص LIsys نیز صادق است. در این مقاله نقطه بحرانی بار برای هر باس و نیز کل شبکه از دیدگاه تلفات شبکه به عنوان میزانی از بار باس و یا شبکه که شاخص LIn برای هر باس و یا LIsys برای شبکه تغییر علامت میدهد، تعریف شده است. بعلاوه ناحیه ای از بار که شبکه دارای بیشترین تلفات میباشد نیز بعنوان ناحیه بحرانی بار از دیدگاه تلفات تعریف میگردد. ناحیه های بحرانی بار از دیدگاه تلفات میتواند در تصمیم گیری جهت مکانهای اعمال ت های مدیریت مصرف مفید باشد. در انتها مطالعات بر روی سه شبکه استاندارد IEEE انجام شده است.

نشریه علمی پژوهشی مهندسی برق دانشگاه تبریز

دانلود متن کامل مقاله از لینک زیر:

http://tjee.tabrizu.ac.ir/volume_1005.html



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها